Buitengewone Algemene Ledenvergadering

Op woensdag 11 oktober om 21.00 is er een buitengewone Algemene Ledenvergadering van de LLTV. Er is maar één agendapunt: een plan voor digitale toegang tot park en clubhuis. Dit plan was ten tijde van de Algemene Ledenvergadering van afgelopen voorjaar nog niet gereed en het is daardoor nog niet opgenomen in de begroting. Deze uitgave valt buiten de normale bevoegdheid van het bestuur, reden waarom deze op 11 oktober aan de leden wordt voorgelegd. De ledenvergadering is als vanouds in het clubhuis.
Momenteel kunnen de poort en de meeste binnendeuren alleen met een sleutel geopend worden. Dat is onhandig voor de leden die geen sleutel hebben en dat zijn natuurlijk de meesten. De voordeur kan nu niet afgesloten worden, omdat WC, baanverlichting en afhangbord toegankelijk moeten zijn voor leden. Zodra de poort open staat, hebben onbevoegden toegang tot onze kostbare installaties en dat is onwenselijk.
We hebben rond de duizend leden en die kunnen we natuurlijk niet allemaal een sleutel uitreiken. Dat is echter ook niet nodig, nu de KNLTB digitale toegang, met gebruik van de clubapp mogelijk maakt. Via de clubapp kan elk lid straks een code genereren, die hij/zij kan invoeren op het paneel bij de poort en bij de voordeur, waarmee poort en deur geopend kunnen worden.
Naast poort en voordeur worden nog andere deuren voorzien van een elektronische sluiting. Deze kunnen geopend worden door mensen met extra rechten, zoals barmedewerkers, trainers en bestuursleden. De code wordt dagelijks vernieuwd, zodat nieuwe leden snel toegang krijgen en de rechten van ex-leden snel vervallen.
Met het nieuwe plan lossen we ook het probleem op dat er in het verleden veel sleutels zijn uitgegeven. Bij opzegging, beëindiging commissiewerk, e.d. zijn uitgegeven sleutels niet stelselmatig teruggevraagd. De laatste jaren zijn er ook alleen maar 'moedersleutels' uitgereikt, waardoor nieuwe houders toegang hebben tot het gehele gebouw.
Daarnaast is ook bij (te) veel mensen de code van het alarm bekend. In de toekomst zal het alarm aan de digitale toegang gekoppeld worden, zodat ook dit probleem is opgelost. Alleen zal de vrijwilliger die als laatste het pand verlaat, het alarm nog handmatig aan moeten zetten.
Bij de uitvoering van het plan zijn nogal wat technische disciplines betrokken. Er moeten draden getrokken worden, deursluitingen moeten vervangen worden, er moet een centrale regeleenheid geinstalleerd worden en er moet een koppeling met de ledenadministratie gemaakt worden via de KNLTB. We hebben twee bedrijven gevonden die dit kunnen uitvoeren. Een van de aanbiedingen heeft de voorkeur, omdat deze een stuk minder duur is en dit bedrijf bovendien bereid is alle werkzaamheden als hoofdaannemer uit te voeren.
De kosten voor het hele project bedragen tussen de 15.000 en 20.000 euro, afhankelijk van het exacte aantal deuren dat we via het systeem willen kunnen bedienen en van de mogelijkheid om de BTW terug te vragen (BOSA-regeling). De kosten zijn een investering en drukken niet op één begroting maar worden op de balans gezet en over meerdere jaren afgeschreven.
Wil je meer weten over het plan, wil je je mening geven en wil je meebeslissen, kom dan op 11 oktober om 21:00 uur naar de ledenvergadering. Alle deelnemers krijgen een gratis drankje.
Het bestuur hoopt je te verwelkomen op woensdag 11 oktober!